Export iten: EndNote BibTex

Please use this identifier to cite or link to this item: http://tede.upf.br:8080/jspui/handle/tede/644
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarcon, Karina-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5061817713945964por
dc.contributor.advisor1Teixeira, Adriano Canabarro-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1841882790688813por
dc.date.accessioned2018-01-10T18:06:31Z-
dc.date.available2009-07-09-
dc.date.issued2008-08-28-
dc.identifier.urihttp://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/644-
dc.description.resumoA dinâmica social contemporânea demanda uma educação participante e preparada para fazer parte de uma sociedade imersa tecnologicamente. Com o advento das tecnologias de rede (TR) há uma reconfiguração da própria sociedade, instituindo uma situação de conectividade generalizada impulsionada pela cibercultura - a cultura transformada pelas tecnologias. Logo, torna-se essencial uma ressignificação dos processos educativos, com vistas a participar de forma mais eficaz nessa dinâmica reticular existentepor
dc.description.abstractThe social contemporary dynamic requires a participant education dialogic and ready to make part of a society steeped in technology. Because of the web technologies there is a reconfiguration of the society itself, establishing a situation of generalized connectivity generated by the cyberculture - the culture transformed by the technologies. Like that, it emerges the need of appropriation of that technology in a different way, once they have innovatory characteristics, because the poles of message emissions are spread and there is the possibility of the constitution of communicative processes independent of time and space. Like this, it is essential a new meaning of the educational processes, having as main goal to contribute in a more efficient way in this reticular dynamic existeneng
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-01-10T18:06:31Z (GMT). No. of bitstreams: 1 2008KarinaMarcon.pdf: 4690261 bytes, checksum: 4bc8eabe8d350735336eafe53f73d7d2 (MD5) Previous issue date: 2008-08-28eng
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherpor
dc.publisher.departmentEducaçãopor
dc.publisher.countrypor
dc.publisher.initialspor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Educaçãopor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectComputadores e civilizaçãopor
dc.subjectInclusão digitalpor
dc.subjectComunicaçãopor
dc.subjectProfessores - Formação - Passo Fundo (RS)por
dc.subjectInovações educacionaispor
dc.subjectTeacher educatorseng
dc.subjectPasso Fundo (Brazil)eng
dc.subjectComputers and civilizationeng
dc.subjectDigital divideeng
dc.subjectCommunicationeng
dc.subjectEducational innovationseng
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.titleProcessos educativos e comunicacionais na cibercultura : explorando ações de inclusão socialpor
dc.typeDissertaçãopor
Appears in Collections:Programa de Pós-Graduação em Educação

Files in This Item:
File SizeFormat 
2008KarinaMarcon.pdf4.58 MBAdobe PDFView/Open ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.preview???


Items in TEDE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.