???jsp.display-item.social.title??? |
|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://tede.upf.br:8080/jspui/handle/tede/627
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Furmann, Leandro | - |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/9192350458521422 | por |
dc.contributor.advisor1 | Mühl, Eldon Henrique | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/3402290519296482 | por |
dc.contributor.advisor-co1 | Brandão, Edemilson Jorge Ramos | - |
dc.contributor.advisor-co1Lattes | http://lattes.cnpq.br/5921239393488617 | por |
dc.date.accessioned | 2018-01-10T18:06:29Z | - |
dc.date.available | 2009-08-12 | - |
dc.date.issued | 2007-08-31 | - |
dc.identifier.uri | http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/627 | - |
dc.description.resumo | Neste trabalho é feita uma reconstrução da educação atual e de sua perspectiva crítica, orientada pela idéia da formação racional e moral dos sujeitos, a partir da crítica de Adorno e Horkheimer à racionalidade instrumental. Com base na concepção kantiana de formação para a maioridade e após analisar a danificação provocada pelo reducionismo da racionalidade instrumental no projeto iluminista de educação, procura-se apontar possíveis elementos que permitam pensar e implementar uma educação emancipatória, tendo por referência o conceito de educação para resistência de Adorno | por |
dc.description.abstract | In this dissertation work it aims to rebuilding of the current education and its critical perspective guided by the idea of the rational and moral formation of the subjects starting from the critic to the instrumental rationality of Adorno and Horkheimer. Starting of the Kant formation conception for the majority, the seeks, after analyzing the damage provoked by the Enlightenment project education by the reductionism of the instrumental rationality to point possible elements so that one can think and to implement an education tends for reference the education concept for the resistance of Adorno | eng |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2018-01-10T18:06:29Z (GMT). No. of bitstreams: 1 2007LeandroFurmann.pdf: 717518 bytes, checksum: 41b7ee5f0babf432f0b11c3a4663bdb0 (MD5) Previous issue date: 2007-08-31 | eng |
dc.format | application/pdf | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | por | |
dc.publisher.department | Educação | por |
dc.publisher.country | por | |
dc.publisher.initials | por | |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Educação | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Educação - Filosofia | por |
dc.subject | Teoria crítica | por |
dc.subject | Pensamento crítico | por |
dc.subject | Educação humanística | por |
dc.subject | Critical theory | eng |
dc.subject | Critical thinking | eng |
dc.subject | Education - Philosophy | eng |
dc.subject | Humanistic education | eng |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::FILOSOFIA DA EDUCACAO | por |
dc.title | Da educação danificada à formação da autonomia | por |
dc.type | Dissertação | por |
Appears in Collections: | Programa de Pós-Graduação em Educação |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
2007LeandroFurmann.pdf | 700.7 kB | Adobe PDF | View/Open ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.preview??? |
Items in TEDE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.